Dlatego osoby odpowiedzialne za prowadzenie konkretnych stron internetowych starają się przeprowadzać skuteczną ich promocję.
Polega ona na przykład na zamieszczaniu na portalach społecznościowych reklam nowych stron internetowych.
Takie reklamy mogą także pojawiać się w wyszukiwarce internetowej i wyskakiwać w czasie korzystania z popularnego serwisu You Tube.Dzięki temu wszyscy internauci mogą dowiedzieć się o istnieniu nowej strony internetowej poświęconej jakiejś tematyce.
Natomiast dodatkową zachętą dla osób, które już zaglądnęły na nową stronę będą promocje związane z korzystaniem z jej zasobów.
Z jednej strony trzeba stwierdzić, że cieszą się one ogromną popularnością, ale z drugiej strony można zauważyć, jak trudno jest zainteresować internautów nowymi stronami internetowymi, które nie różnią się zbytnio od tych już dobrze znanych i lubianych.
Dlatego po jakimś czasie prowadzenia mniej popularnej strony internetowej jej twórcy decydują się na pozycjonowanie, które zlecają fachowcom dobrze znającym się na zasadach marketingu internetowego.Można również przewidzieć jakieś promocje lub rabaty dla osób, które na tych stronach założą swoje nowe konta.
Jednocześnie świat Internetu może być wykorzystywany w celach marketingowych, a więc między innymi w celu wypromowania jakiejś nowej usługi świadczonej przez konkretną firmę.
W prowadzeniu takiego marketingu pomaga poczta email, na którą można przesyłać przygotowane wcześniej reklamy.Ważne, aby takie reklamy były atrakcyjne pod względem graficznym, ponieważ to barwna grafika jako pierwsza zwróci uwagę właściciela poczty email na jakąś reklamę.
W momencie zwrócenia uwagi na otrzymaną wiadomość najważniejsza stanie się już jej chwytliwa treść.